PRIPRAVE NA SMUČARSKO SEZONO

PRIPRAVE NA SMUČARSKO SEZONO

Category : Nekategorizirano

Smučarska sezona je pred vrati. Tako kot se upravljavci smučišč pripravljajo na zagon smučarskih naprav, se morate tudi vi pripraviti na užitke na snegu, ne glede na to, ali smučate, deskate ali tečete na smučeh. Tako si prihranite marsikatero nevšečnost, povezano z utrujenostjo, bolečinami v mišicah, sklepih ali morebitnimi poškodbami. Smučarske pripravljenosti ne moremo pridobiti z dnevom ali dvema bolj počasne in previdne vožnje po smučišču. Da bi na snegu res lahko uživali in se izognili poškodbam, se moramo nanj pripravljati vsaj nekaj tednov prej. Ker je smučanje dinamična aktivnost, v kateri se pretežno prepletajo aerobne in anaerobne sposobnosti, moč, ravnotežje in koorcinacija, moramo vadbo usmeriti na ta glavna področja.

Eden najpomembnejših dejavnikov tveganja je zagotovo utrujenost. Statistični podatki razkrivajo, da se smučarske poškodbe najpogosteje pojavijo drugo popoldne počitnic. Pri slabo treniranem rekreativnem smučarju v tem času nastopi utrujenost, saj učinka dvodnevnega treniranja še ni. Slednje nakazuje, kako velik pomen je kondicijsko dobra pripravljenost na napore.

Pri vsakem načrtovanju treninga je treba vedeti, kakšni so gibalni vzorci pri športni aktivnosti ter katere mišice sodelujejo pri gibanju. Zaradi sil, ki pri smučanju in deskanju delujejo na kolenski sklep, je za stabilizacijo tega pomembno, da imate močne sprednje stegenske mišice (quadriceps). Dobro trenirane mišice zadnje stegenske lože (hamstrings) ter zadnjične mišice (gluteus), ki delujejo kot protiutež sprednjim stegenskim mišicam, prispevajo k boljši medmišični koordinaciji, preventivi pred poškodbami ter boljši eksplozivnosti pri vijuganju po strmini (tudi pri velikih hitrostih) ter amortizaciji grbin. Pomembne so tudi pri teku na smučeh.

Mišice odmikalke in primikalke (adduktorji in abduktorji) prispevajo svoj delež pri stabilizaciji kolenskega sklepa ter zagotavljajo učinkovit odriv pri teku na smučeh in smučanju.Ker je stabilizacija trupa tako pri smučanju kot pri vseh drugih športih velikega pomena, je treba okrepiti hrbtne in trebušne mišice (jedro telesa). Ob stabilizaciji trupa je njihova naloga tudi skrb za rotacijo, upogib in izteg trupa, kar pripomore pri uporu velikih sil v zavojih ter k pravilni in stabilni drži zgornjega dela telesa.

Ramenske, prsne, hrbtne mišice ter mišice rok vam bodo v veliko pomoč pri uporabi palic, če ste smučar, in rok, če deskate, ter varovalo pred bolečinami in poškodbami pri morebitnih padcih.

Program vadbe naj bo sestavljen tako, da boste izboljšali svoje anaerobne in aerobne sposobnosti ter splošno moč, hkrati pa naj bo veliko poudarka na vajah, ki koristijo skladnosti gibanja sklepov in ravnotežja ter so funkcionalno povezane s športno aktivnostjo, ter zagotavljajo da boste ves dan smučali enako dobro in z užitkom.

 


Leave a Reply

Najdi